FUNKCJONALNOŚĆ DO OBSŁUGI PRACOWNICZYCH PLANÓW KAPITAŁOWYCH

Zgodnie z USTAWĄ z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, rozliczanie składek PPK oraz ich odprowadzanie na indywidualne konta pracownicze, spoczywa na pracodawcy. Pracodawcom, którzy nie wywiążą się z obowiązku zawarcia umowy o prowadzenie PPK w przewidzianym terminie, będzie grozić kara grzywny w wysokości do 1 mln zł.

By wspierać Państwa w realizacji wymaganych ustawą założeń, SIMPLE S.A. przygotowało dedykowanie narzędzie w ramach funkcjonalności systemu Simple.ERP.

System Simple.ERP wyposażony jest w dedykowane narzędzia do realizacji tych celów w postaci:

  • danych opisujących uczestnika PPK i sterujących naliczaniem składek,
  • tabel stałych wartości, przechowujących wskaźniki oraz wartości progowe, sterujące naliczaniem algorytmów,
  • atrybutów składników listy płac do wskazania podstaw i składek PPK.

Zestaw powyższych obiektów każdorazowo dostosowywany będzie do wymagań konkretnego klienta, poprzez określenie odpowiednich atrybutów i algorytmów obliczeniowych. Decyzja o zakresie zmian uzależniona będzie od analizy indywidualnych potrzeb, przed wdrożeniem rozwiązania. Obiekty te dostarczane będą w ramach trybu nadzorowanego, mogą być również użyte we wdrożeniach, jako tzw. dane mapowane.

Funkcjonalność SIMPLE.ERP - PPK, to narzędzie, które ułatwi pracę działu kadrowo - płacowego, skróci czas przygotowania dokumentów, a także obsłuży procesy związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
 

Wsparcie systemu kadrowo-płacowego polegać będzie na:

  1. edycji informacji dla:
    1. pracowników - o warunkach uczestnictwa w PPK,
    2. uczestników PPK - w przypadku rezygnacji o ponownym dokonywaniu wpłat, rejestracji wpłat z różnych źródeł i informowanie o możliwości obniżenia wysokości wpłaty podstawowej jeżeli wynagrodzenie uczestnika PPK osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu nie przekracza kwoty odpowiadającej 1,2-krotności wynagrodzenia minimalnego,
    3. podmiotów zarządzających wybraną instytucją finansową - o ponownym dokonywaniu wpłat za uczestnika PPK, który złożył rezygnację i upłynął 4 letni okres od jej złożenia.
  2. rejestracji danych ewidencyjnych, tj. numer rachunku PPK, informacji o rodzajach i wysokościach składek, czy danych opisujących realizację wypłat,
  3. naliczaniu i dekretacja składek poprzez nowe składniki płacowe,
  4. raportowaniu dla pracowników dotyczące ww. danych, zarówno zgłoszeniowych (raport na podstawie danych ewidencyjnych) jak i rozliczeniowych (składek z listy płac – np. w pasku),
  5. wysyłaniu przelewów na osobiste konta PPK pracowników,
  6. innych rozwiązaniach, których zakres nie jest standardowy, np. importy danych od agentów transferowych, które nie są zdefiniowane ustawą.


 

Jesteś zainteresowany stałą opieką serwisową, dalszym rozwojem systemu lub integracją systemu SIMPLE.ERP skontaktuj się z naszym działem handlowym tel. 22 20 50 433

Data publikacji: 2019-07-17

Produkt/Usługi: iHR - Portal Pracownika

... wszystkie artykuły

SYSTEM BRAMKOWEJ KONTROLI TRZEŹWOŚCI PRACOWNIKÓW ALKO IACS W ZARMEN SP. Z O.O.

2017-02-20

Od lutego br. pracownicy spółki ZARMEN Sp. z o.o. należącej do Grupy Kapitałowej ZARMEN dwa razy dziennie będą poddawani kontroli trzeźwości, dzięki wdrożonemu systemowi alko iACS. Partnerem technologicznym programu została spółka Intebuco Polska, wiodącego integratora usług dla biznesu w Polsce.

... więcej

ZGŁOŚ SIĘ NA STAŻ LUB PRAKTYKI W INTEBUCO POLSKA

2021-09-01

Czy interesujesz się informatyką, oprogramowaniem, sieciami i wszystkim co związane z komputerami? A może widzisz swoją przyszłość w consultingu lub analizie danych? Być może masz już za sobą pierwsze doświadczenie w branży IT i chcesz zdobyć nowe? Mamy dla Ciebie super ofertę! Chcemy zaoferować Ci wakacyjny staż lub praktyki.

... więcej

INTEBUCO Polska partnerem WrzAWA 2.0 Festiwal

2024-01-26

„Wrzyj Warszawo” - pod takim hasłem odbędzie się w dniach 9-11 lutego 2024 r. WrzAWA 2.0 Festiwa. Organizatorem wydarzenia w Pawilonie Bliska 12 w Warszawie jest Teatr Pijana Sypialnia. Partnerem wydarzenia jest INTEBUCO Polska sp. z o.o.

... więcej

iOFFICE Manager zmienia się w INTEBUCOmobiAPP

2023-06-13

Zakończylismy wsparcie dla aplikacji mobilnej iOFFICE Manager. Okres testowego użytkowania i analizy działania aplikacji dobiegł końca. Dziękujemy betatesterom za ich wsparcie w rozwoju aplikacji iOFFICE Manager.

... więcej